Nagymaros Zebegény Túra

September 3, 2022

Zsófi az erdőben, hegyek között érzi a legjobban magát, legyen szó szervezett túráról vagy sátrazós kalandról, a lényeg az úton levés. Ha nem túrázik, akkor kenuval hódítja meg a hazai vizeket, gombát gyűjt és komfortosan érzi magát a hazai és európai via ferrátákon is.

Remete-barlang, kirándulás a legendák ösvényén! » I Love Dunakanyar

1. Nagymaros zebegény turf.fr
  2. Dunakanyar kerékpárút Szob-Kismaros
  3. Kiránduljunk kutyával, Nagymaros – Hegyes-tető – Zebegény | Kutyaélet - Angyalok négy lábon
  4. Fazekas vendéglő tiszakécske
  5. Julianus kilátó Kisokos: Parkolás, panoráma, tudnivalók
  6. Dunakanyar kerékpártúra

Nagymaros zebegény turf prono

nagymaros zebegény turf.fr

Nagymaros – Remete-barlang – Zebegény – Csámborgó

nagymaros zebegény turf pmu

Zebegényből Nagymarosra Törökmezőn át • Gyalogtúra » TERMÉSZETJÁRÓ - FÖLDÖN, ...

Ha belefér még egy kis túrázás, akkor felfedezhetjük a Nagymaros-Zebegény között húzódó 6, 5 km-es Törökmező tanösvényt is. Julianus kilátó története A tornyot 1939-ben építtette az Encián Turisták a Magyar Turista Szövetség támogatásával. A kilátó felhúzása a társaság megalakulásának 25. évfordulójára esett. Mivel a Börzsöny mindig is közkedvelt kirándulóhelynek számított, a kilátót sokan látogatták. Időbel viszont állapota romlott. A 21. században, 2013-ban végül mgtörtént annak felújítása. Tudtad? A kilátóhoz vezető útvonal közkedvelt a kerékpárosok körében is. Ne ijedjünk meg, ha mellettünk " csapat" el egy lelkes MTB-os. Reméljük kedvet kaptál a kiránduláshoz, és rövid cikkünk segített a felkészüléshez. Jó utat kívánunk! ➡️ ➡️ Facebook link 👍

Nagymaros Zebegény | Mentett útvonalak,túraútvonalak,turistautak.

Már csak a Remete-barlangnál - amikor biztonságban voltunk - mertem tőle megkérdezni, ez mit is jelent, hiszen hiába néztem kétségbeesetten a két kezemet, egyszerre három helyen sajnos nem tudtam kapaszkodni velük. A magyarázat talán annak is hasznos lehet, aki a nyomdokainkba ered: a jó taktika tehát az, hogy amennyiben éppen lehetőségünk nyílik rá, mindig három helyen kell biztosítanunk magunkat, két kézzel rámarkolva egy-egy ágra, egy lábbal betámasztva valahova, és közben léphetünk a másik lábunkkal. Ettől függetlenül egy biztos: ez a része a túrának kisgyerekkel nem ajánlott, és sárban, hóban is felejtsük el. 3 / 16 A Remete-barlangnál A barlangot állítólag a 11. században vájták, bővítették, majd a török korig használták. Igaz, hogy az út küzdelmes idáig (és persze visszafelé is), de a helyszín tényleg hangulatos. Mi például pont napnyugtára értünk ide, úgyhogy pihenés közben pár jó fotót is sikerült lőni a túlparton elhelyezkedő Dömösről és a Visegrádi-hegységről. Néhányan főzőcskézni is járnak ide, erről tanúskodik a kőkupac a barlang bejáratánál és a bent felakasztott néhány főzőeszköz is.

Nagymaros zebegény turf pmu

nagymaros zebegény turan

Ha kipihentük magunkat, visszafordulhatunk, hogy újabb emelkedővel folytassuk utunkat a Szent Mihály-hegy tetejére a S jelzésig, majd onnan észak-északkelet felé a Hegyes-tetőre. A hamarosan újra meredekebb részekkel tarkított folytatásban akár a beszédes becenevű "Vérpadon" is megpihenhetünk: ez az "Encián Turisták 1914" Egyesület által fiatalon elhunyt tagtársuk, Miklós Lili emlékére készített íves kőpad. Innen kb. 50 m-re találkozunk az első bekerített kutatóaknával. A terebélyes kútgyűrűre hasonlító üregeket a Geofizikai Kutatóintézet mélyítette az 1950-es években, hogy az aljukon végrehajtott mikro-robbantásos mérésekkel következtetni tudjanak a felszín alatti ércvagyon minőségére. Hamarosan a Remete-nyeregbe érünk, majd egyenesen megyünk tovább az Ürmös-réten keresztül a csaknem 15 m magas középkori bástyát idéző, kétemeletes Julianus barát toronyig, amit szintén az Encián Turisták építtettek a Magyar Turista Szövetség támogatásával 1939-ben, megalakulásuk 25. évfordulója alkalmából.